Pozreli sme sa na podvodný email, ktorý prichádza v zastúpení Slovenskej POŠTY aj nám. Ako rozpoznať, že sa jedná o podvod?
Ako rozpoznáte , že ide o podvod?
- Odporúčame vždy kontrolovať odosielaciu adresu. V ukážke nižšie vidíte, že email ide z divnej domény. Na tento email teda radšej nereagovať, obzvlášť, ak od Vás žiadajú peniaze.
- Texty emailov a SMS či chatu sú väčšinou skomolené - sú nespisovné a obsahú chyby. Sú často prekladané aumatom, cez prekladač.
- Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou.
- Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK
Po kliku button v emaily: Potvrďte tu, ste väčšinou presmerovaný na webovú stránku, ktorá od Vás chce údaje o vašej karte. Na toto pozor, pretože ak by ste ich zadali, buďte si istí, že budú zneužité.