Chyba pri nadväzovaní spojenia s databázou
Ak máte web vytvorený v redakčnom systéme ako napríklad WordPress, Prestashop, Opencart, Joomla, atď. a po zadaní domény sa Vám v prehliadači zobrazí chybová hláška Chyba pri nadväzovaní spojenia s databázou, s najväčšou pravdepodobnosťou máte nespráne zapísané údaje k databáze v konfiguračnom súbore. Je teda potrebné nastaviť správne údaje k databáze.
- Konfiguračný súbor pre WordPress: wp-config.php
- Konfiguračný súbor pre Joomlu: configuration.php
- Konfiguračný súbor pre PrestaShop: settings.inc.php (v priečinku config)
- Konfiguračný súbor pre Opencart: config.php
- Konfiguračný súbor pre Shoptet: config.php
- Prejdite do adresára web (v prípade subdomény prejdite do sub/nazov-domeny), otvorte konfiguračný súbor.
V konfiguračnom súbore hľadajte:
- DB_NAME - Databáza
- DB_USER - Používateľ
- DB_PASSWORD - Heslo k databáze
- DB_HOST - Host (aj s portom)
Tieto údaje treba zmeniť na správne údaje. Väčšinou je problém v hesle k databáze, ktoré je potrebné zmeniť aj v tomto konfiguračnom súbore.
define( 'DB_NAME', 'dxxx_demosite' );
define( 'DB_USER', 'uxxx_demosite' );
define( 'DB_PASSWORD', 'password123' );
define( 'DB_HOST', 'sql5.hostcreators.sk:3310' );
Po vyplnení všetkych štyroch parametrov nezabudnite zmeny uložiť kliknutím na tlačidlo "save" v pravom dolnom rohu.
Kde nájdem prihlasovacie údaje k databáze
Všetky údaje k databáze nájdete vo Webadmine v sekcii databázy.
Kliknite na Prihlasovacie údaje a v zobrazenom okne máte všetky potrebné údaje okrem hesla. Heslo si musíte pamätať. V prípade, že ste heslo k databáze zabudli, môžete si nastaviť nové.
Kliknite na tlačidlo Upraviť.
Nastavte si nové heslo, alebo si ho nechajte vygenerovať. Nezabudnite zmeny uložiť.
V prípade, že chyba stále pretrváva, neváhajte sa na nás obrátiť. Radi Vám pomôžeme.